مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23124 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:28

در خانه ما مرد سالاري حاكم است پدرم بشدت مادرمان را با زورگوئي اش تحت فشار قرار داده، لطفا بگوييد چگونه مي توان او را راهنمايي كرد؟
قضاوت در مورد زندگي خانوادگي شما و نقش پدر و مادرتان از راه دور كار آساني نيست؛ چه بسا كه هر طرف براي كار خود دلايلي داشته باشد. ولي در هر صورت روش مادر شما (صبر و بردباري) روش پسنديده اي است چرا كه اگر دو طرف بر مواضع خود اصرار ورزند، نه تنها مشكلي حل نمي شود بلكه معضلات و ناآرامي زندگي افزون تر خواهد شد. شما نيز روش مادر را در پيش گيريد. البته سعي كنيد از راه مناسب و توسط اشخاصي كه روي پدر نفوذ دارند موارد لازم را به او تذكر دهيد. نقش شما در حال حاضر بايستي نقش آرامش بخش به خانواده باشد. توصيه هاي زير را نيز مد نظر داشته باشيد: 1- پيش از هر چيز، به خداوند بزرگ توكل نموده و پيوسته از او در حل مشكل مدد جوييد. 2- همواره بكوشيد در برابر ناهنجاري هاي ذكر شده صبر، متانت و برخوردي پرمهر و عاطفه و منطقي داشته باشيد و ديگر اعضاي خانواده را نيز به چنين شيوه اي تشويق نماييد، به ويژه مادر شما اگر در برابر هر خشونتي عكس العملي محبت آميز داشته باشد به تدريج، البته در مدت طولاني، روش تند و خشن پدرتان را تغيير خواهد داد. 3- كوشش كنيد عواملي كه در خانه موجب ناراحتي و عصبانيت پدرتان مي شود، از بين برود؛ مثلاً اگر از بي نظمي هاي خانه، سر و صدا يا برخي خواسته ها ناراحت مي شود، حتي الامكان آنها را از بين ببريد و محيط خانه را براي او جايگاهي آرام بخش و دوست داشتني كنيد. 4- بررسي كنيد كه دخالت هاي ديگران در چه زمينه هايي است، سپس بكوشيد آن زمينه ها را از بين ببريد. 5- در صورتي كه افراد بزرگ و فهميده اي در نزديكان، بستگان يا دوستان پدرتان وجود دارد كه توصيه هايش به پدر شما مفيد مي افتد مشكلات را با او در ميان نهاده و بخواهيد كه با حفظ امانت و شيوه اي حكيمانه، در موارد مقتضي اندرزها و رهنمودهاي لازم را به پدر شما بدهد و به كارها و اقدامات ناپسند خود آگاه نمايد. به هر حال او پدر شماست و شما بايد ديد خود را نسبت به او عوض كنيد. شما با اخلاق و نيك رفتاري خود، مي توانيد الگوي مناسبي براي تغيير رفتار پدرتان باشيد. البته لازم به ذكر است اسلام هيچ گاه نگفته مرد هر چه بخواهد در زندگي مي تواند انجام دهد. در صورت تمايل نتيجه كار را با ما مكاتبه كنيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.